Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.07.2013 12:24 - Аз съм дезертьор
Автор: speechless Категория: Лични дневници   
Прочетен: 6968 Коментари: 7 Гласове:
9

Последна промяна: 03.07.2013 17:05

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Аз съм дезертьор, граждански дезертьор. Вероятно съм и предател, на Родината, враг на Отечеството, романтичен и меланхоличен хъш по Вазовски, гледайки България отдалеч и милеейки за несъстоялото й се прераждане.

Но аз съм човек, обикновен и смотан, способен на емоции, титанични и полярни, на обич и гняв. Същият този гняв, който преди 3 години надделя и „учтиво” ме изпроводи до Терминал 2, с един спален чувал и празно сърце. Защото не издържах! Не издържах на покварата, на проядеността и на изгнилостта на държавата си. Защото се борих, с мои си средства, с моя си казуса, „продавах” словото си и слагах каузи в устите и под пръстите на политици и вярвах, че така мога да променя системата, да я преборя. Не успях, провалих се, дезертирах. Но имах своята кауза, вярвах в нея и знаех, че словото ми въздейства, пък макар и на малцина. Няма нищо по-хубаво от това един млад човек да има кауза, да вярва и да мечтае. Всички тези глаголи, подредени като перлена огърлица не означават нищо, ако няма кой да ги облече в смисъл. Но за мен – те са смислени.

Мнозина мислят, че съм оставила каузата си. Че дезертирах и се отървах, бързо, леко и безпроблемно. Така е, направих го! Но само тези, които са минавали по този път, биха могли да знаят какво е. Да оставиш живота си зад гърба си, семейство, близки и приятели, да отидеш на панихида на погребаното си достойнство и уважение, което си градил с години, да се изправиш срещу страха си и да се втурнеш в мрачното и тъмно бъдеще, нарамил само едното си име и гордостта, че си българин. Но го направих, имах смелостта да намеря начин каузата ми да заработи. Нали знаете, ако последователно се подхожда по един и същи начин, няма как резултатът да е различен. Днес тази Родина, за която ми капе кръв от сърцето, е разлюляна от протести и демонстрации, хаштагове и революции. Дълбоко вярвам, че ще успее, ако поне половината от тези хора имат кауза. Кауза за себе си и държавата, в която искат да живеят. Дано!

Но отдалеч, за жалост не разпознавам тази кауза, защото, за да имаш кауза, трябва кураж, здраво дупе и смелост да си напуснеш зоната на комфорт, да разбереш какво губиш и какво искаш. А не да ходиш на протест сутрин преди работа и вечер, пак след работа. Но пък виждам романтични искания, виждам едни хора, на които яко им е писнало и искат промяната на всяка цена. Почти като да си напуснеш работата в период на криза и да нямаш план Б.

За тези 3 години в Швеция, съм видяла и хубаво и лошо от този рай в Скандинавия. Срещала съм изключителни скандинавци, но и доста хаховци, преживяла съм емоции за цял един живот и не съжалявам. Имала съм моменти, в които съм живяла в спалния си чувал на пода, била съм бездомна и единственият ми „дом” е била компютърната зала на Стокхолмския университет. Но не се отказах, защото имах кауза, лична и обществена. Срещала съм българи тук, които са оставили гражданството си и претендират, че милеят за България, без да са нейни граждани, срещала съм и такива, които се срамуват от произхода си. Защото видиш ли, шведите нямали добро мнение за българите. Наричали са ме циганка (просто с това свързват българите), имало е и едно тенденциозно отношение като към бедната роднина на юг, защото видиш ли каква е България, че да има отношение към „великите дела на Запада”. Отвръщала съм на всичко това с отношение, информираност, образованост и нормалност. Уважението се заслужава, то не идва даром, признанието също. Днес за тях съм „българката, която е умна и образована, говори езици и е нормална”. Научила повече за страната ми от тях самите, изкушена съм от знание за Швеция, което ми позволява да разбера обществото им, а не да го отхвърля. Винаги е по-лесно да отхвърлиш нещо, ако не го разбираш, отколкото да се опиташ да го разбереш и приемеш.

Всичко е въпрос на избор. Моят избор бе да дезертирам, да спя в спалния си чувал и да разказвам на чужденците за величието на страната си и произхода си. В този смисъл, аз изпълвам каузата си със смисъл. Разказала съм за България на стотици хора, граждани на света, от различни националности, раси и религии. Изкушила съм стотици хора да прочетат повече за България и да искат да научат повече, повлияла съм им да дойдат и да я разгледат, начертала съм им маршрути, скици, и съм им разказала най-искрените си и лични истории за Родината си. Тези, в които вярвам и които са моята кауза. Защото моята кауза съм я изстрадала, и дълбоко вярвам, че съм направила много повече за България днес, отколкото преди, „продавайки” каузата си в слово.

Иска ми се всички тези граждани днес по улиците на София да имат своята кауза и да успеят. Заради себе си, аз вече съм дезертирала. Сега е важна тяхната победа.

Но това, което виждам е, че една хаштагната революция, при която всяко различно мнение онлайн бива блокирано, а коментарите за блокирания юзър са дълги, колкото новооткрито трасе от магистрала на Бойко Борисов. Не, благодаря, такава „демокрация” не искам.

Не искам демокрация и плурализъм на базата на отричането, в която мнението на „самопровъзгласилия се онлайн водач” е единствено. Не, това напомня на едни други времена.

Не искам да чета мнения на образовани и смислени хора, които според естественото на протестите през няколко месеца са ту с едните, ту с другите.

Не искам да чета „мълчанието им” през м. февруари и „агресивността” им през м. юни. Или обратното!

Не искам и да чета самозабравили се културтрегери и интелектуалци, които вярват, че тяхното мнение е единствено и меродавно.

Не, благодаря, такава „диктатура на гражданствеността” не ми е нужна.

Мнението ми, ще кажете няма значение, аз съм дезертьор? А и кой знае колко вече са ме блокирали от листата си с приятели в социалните мрежи.

Но не! Мнението ми има значение, заради мен самата, заради националността ми и заради онова, в което вярвам.

Швеция ме научи на много неща. Но най-вече ме научи да обичам България още повече и да ми горят ушите от разкази за нея. Не съм си хвърлила гражданството, както са го направила мнозина и милеят скришно и под сурдинка за нея. Не съм и герой и не очаквам благодарности, та аз съм просто един дезертьор. Но дезертьор по граждански, от онези, които спят спокойно и щастливо с поредната история за страната си. От такива има нужда България днес – от смели граждани, готови да напуснат комфорта си, за да защитят каузата си. Чудя се, гледайки България от разстоянието на социалната мрежа, така както Вазовите хъшове са я гледали отвъд Дунава, колко ли такива има сред тези хиляди днес по софийските улици?

Да, аз съм дезертьор, но с кауза. А вие? 



Тагове:   кауза,   лично,   протести,   хаштаг,   dancewithme,


Гласувай:
10


Вълнообразно


Предишен постинг

1. showbiz - Това напоследък така модерно и
03.07.2013 12:44
просторно обясняване защо и как били избягали от България от страна на разни пишман емигранти става изключително досадно.
цитирай
2. idealist - Поздравления за думите ти!
03.07.2013 13:09
И - да си смениш ника :) Изобщо не си безмълвна...
Колкото до дезертирането - много трудно беше да устиска някой през последните 4 г. тук, под управлението на мутрите....
цитирай
3. mt46 - Поздрав! Важното е, че си мислеща...
03.07.2013 13:52
"... Не искам демокрация и плурализъм на базата на отричането, в която мнението на „самопровъзгласилия се онлайн водач” е единствено. Не, това напомня на едни други времена.

Не искам да чета мнения на образовани и смислени хора, които според естественото на протестите през няколко месеца са ту с едните, ту с другите.

Не искам да чета „мълчанието им” през м. февруари и „агресивността” им през м. юни. Или обратното!

Не искам и да чета самозабравили се културтрегери и интелектуалци, които вярват, че тяхното мнение е единствено и меродавно..."
Съгласен съм с теб...
цитирай
4. ideskov - Globalen svqt
03.07.2013 17:07
jivota v razli4na darjava e edno ot nai dobrite sredstva koeto te kara da ocenish sobstvenite si koreni, da razgledash (pragmati4no) nedostatacite na korenite si i polojitelnite im ka4estva. Svetat e globalen, nacionalnostite se razmivat postepenno, ot zna4enie e kakva kauza nosim i kakvo ka4estvo svetovni grajdani sme. Strahotno ese! Bravo!
цитирай
5. speechless - @showbiz
03.07.2013 23:19
Всеки има право на мнение и всеки е свободен да не чете това, което не му допада и му е досадно
цитирай
6. speechless - @idealist, @mt46 , @ideskov
03.07.2013 23:20
Благодаря за думите и поздравите!
цитирай
7. zlotokuche - За тоя всичко извън управлението на ГЕРБ е хубаво.
04.07.2013 11:34
idealist написа:
И - да си смениш ника :) Изобщо не си безмълвна...
Колкото до дезертирането - много трудно беше да устиска някой през последните 4 г. тук, под управлението на мутрите....


Забравя Виденов, който го изритаха с камъни, Луканов, марионетката Беров и ГЕй Станишев, които бяха преди ГЕРБ(
Вече ми писна от комунисти с промити мозъци като тоя.
В тиквите им има само едно - да лаем по ГЕРБ.
Това им го е спуснал някой от пропагандния отдел на позитано, та непрекъснато джафкат във всички форуми.
Комунистите унищожиха България много преди мутрата ББ
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: speechless
Категория: Лични дневници
Прочетен: 164009
Постинги: 58
Коментари: 191
Гласове: 533
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930